siksorulan

isletmesss

Belediyenize ait Düğün Salonu Rezervasyon Taleplerini Ne Zaman ve Nereye Yapabilirim?

Rezervasyonlarınızı Konuyla ilgili 333 13 70 numaralı telefondan İşletme ve İştirakler Müdürlüğü'ne ulaşıp, istediğiniz tarihin boş olup, olmadığını öğrenebilir, daha sonrasında Belediyemiz İşletme ve İştirakler Müdürlüğü'ne gelerek kayıt işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Belediye düğün salonunda hangi hizmetler verilmektedir?

Salon dışında garson ve masa sandalye örtüleri(giydirme) hizmeti verilmekte olup,bunun dışında yiyecek içecek orkestra ve fotoğraf düğün sahibi tarafından karşılanmaktadır.

Salonunuz kaç kişilik kapasiteye sahiptir?

Salonumuzun kapasitesi 650 kişilik olup ekstradan gelen misafirlerimiz için masa sandalye temin edilerek ihtiyaç karşılanmaktadır.

Belediyenizin işgaliye otopark ücreti yasal mıdır?

5393 sayılı belediye kanunun 15.maddesinin (p)fıkrası içinde yer alan Belediyelerin Karayolu,yol,cadde,sokak,meydan ve benzeri üzerinde araç park yerleri tespit etmek işletmek görevleri arasındadır.  İşgaliye ücreti olduğundan KDV den muaftır.

İşgaliye otopark alanlarının işleyişiyle ilgili bilgi alabilir miyiz?

Belediyemiz işgaliye otopark alanlarında  engelli ve basın araçlarına 3 saat ücretsiz yararlanma hakkı vardır.Ayrıca  Engelli vatandaşlarımız için özel park alanları bulunmakta olup buralardan herhangi bir ücret alınmamaktadır. Bunun dışında emniyet karşısı ve katlı otopark hariç bütün işgaliye otopark yerlerimizde de ilk 15 dk.ücretsiz olup 15 dk’dan sonra bulunduğu bölgeye göre ücretlendirilir.

İşgaliye Otopark Borçlarını Nereye Ödeyebilirim?

İşgaliye Otopark Borçlarını bulunduğu bölgelerde peronlarda bulunan görevli arkadaşlara nakit veya kredi kartı ile ödeme yapabilirsiniz.Belediyemizin http://www.kdzeregli.bel.tr/ adresine girerek Otopark Borç Sorgulamada Sanal Pos tan plakanızı sorgulayarak borcunuzu kredi kartı ile ödeme yapabilirsiniz.

Belediyenizin Özel Günler İçin Masa Sandalye Temin Etme Hizmeti Var mıdır Uygulanan Prosüdür Nedir?

Masa Sandalye Rezervasyonlarınızı İşletme ve İştirakler Müdürlüğü 'ne bizzat başvurarak yapabilirsiniz.200 Tl depozito ücreti alınmaktadır.Akıbetinde masa ve sandalyeler kurumumuza sağlam olarak teslim edildiğinde söz konusu ücret başvuru sahiplerine iade edilmektedir.

Masa ve Sandalye talepleri doğrultusunda vatandaşlara nakliye ile ilgili olarak araç temini sağlanıyor mu?

Müdürlüğümüzde böyle bir hizmet verilmemektedir.

Masa ve Sandalyeleri nereden teslim alabilirim?

Belediyemize bağlı düğün salonundan temin edebilirsiniz.

Belediyeniz Sosyal Tesislerinde Ne Tür Hizmetler Vermektesiniz?

Su ürünleri,Çilek Cafe ile Sahil Cafe sosyal tesislerimizde kesintisiz internet,sabah kahvaltısı,köfte ,hamburger ,tost,pizza ,sigara böreği , pasta çeşitleri ile sıcak soğuk içecekler v.b.hizmetler verilmektedir.

Belediyeniz Sosyal Tesislerinizde Bebek Emzirme Odaları Mevcut mudur?

Evet böyle bir hizmetimiz vardır.Sahil Bandında Bulunan Sü Ürünleri Tesislerimizde ve Sahil Sonunda Bulunan Sahil kafemizde Siz Değerli halkımıza Hizmet Verilmektedir.

Belediyeniz Spor Tesisi İşletmenizde ne gibi aktiveler vardır?

Kaykay pisti (ücretsiz),futbol(30 dk.10 TL),mini golf-tırmanma-buz pateni(30 dk 5TL) hizmetleri yer almakta bunun dışında kafeterya bölümünde de sıcak soğuk içecekler ile tost servisi yapılmaktadır.

fenislerisss

Belediyenizce Yaptırılmakta Olan İhaleleri Nereden Öğrenebilirim ?

Belediyemizce yaptırılacak olan  yapım işleri ile ilgili ihaleleri kurumumuzun internet sayfasından (www.kdzeregli.bel.tr) , güncel menüsünün, ihale ilanları  alt menüsüne tıklamak suretiyle öğrenebilirsiniz.

Tehlikeli, Kullanılmayan, Boş Olarak Bulunan Binaların Yıkımı Konusunda Nereye Başvurabilirim ?

Belediyemizin Fen İşleri Müdürlüğü - Plan Ve Proje Müdürlüğü Ve Zabıta Müdürlüğü’ne Şahsen Başvuruda Bulunacağınız Gibi, Yazılı Dilekçeyle Veya 333 1 333 Nolu Çağrı Merkezi’ni Arayarak Da Talebinizi İletebilir, Ayrıca İnternet Sitemizden E- Dilekçe Bölümündeki İlgili Dilekçeyi Doldurarak Talebinizi İletebilirsiniz.

Asfalt Taleplerimi Nereye Ve Nasıl İletebilirim ?

Yazılı Olarak, Dilekçeyle Fen İşleri Müdürlüğüne Başvurabilir, 333 1 333 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne Bildirebilir, İnternet Sitemizden E- Dilekçe Bölümündeki İlgili Dilekçeyi Doldurarak Talebinizi İletebilirsiniz.

Talebiniz Yerinde İncelendikten Sonra, Uygun Görülmesi Durumunda Yıllık Çalışma Programına Alınarak, Program Doğrultusunda Asfalt Serimi Yapılması   Sağlanacaktır.

Elektrik Direkleri Ve Aydınlatma Konusunda Belediyenizin Yetkisi Var Mıdır ?

Elektrik Şebeke Çalışması, Aydınlatma Faaliyetleri Konusunda Belediyemizin Her Hangi Bir Sorumluluk, Görev Ve Yetkisi Bulunmamaktadır. Bu Konuda Görev Enerjisa,Bedaş Gibi Kurumlara Aittir.

İmar Yolunun Açılması Talebimizi Nasıl Ve Ne Şekilde Yapabiliriz ?

Yazılı Olarak, Dilekçeyle Fen İşleri Müdürlüğüne Başvurabilir, 333 1 333 Numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne Bildirebilir, İnternet Sitemizden E- Dilekçe Bölümündeki İlgili Dilekçeyi Doldurarak Talebinizi İletebilirsiniz.

Talebiniz Yerinde İncelendikten Sonra, (Yola Terk İşlemleri Tamamlanmak Şartıyla ) Uygun Görülmesi Durumunda Yıllık Çalışma Programına Alınır Ve Yolun Açılması Sağlanır.

Kaldırım Talebimizi Nasıl Ve Ne Şekilde Yapabiliriz ?

Yazılı olarak, dilekçeyle Fen İşleri Müdürlüğüne başvurabilir, 333 1 333 numaralı Çağrı Merkezi’nden Fen İşleri Müdürlüğü’ne bildirebilir, internet sitemizden e- dilekçe bölümündeki ilgili dilekçeyi doldurarak talebinizi iletebilirsiniz.

Talebiniz yerinde incelendikten sonra, uygun görülmesi durumunda yıllık çalışma programına alınarak, program doğrultusunda kaldırım yapılması sağlanacaktır.

mezaliklarsss

Cenazemiz var, nereyi aramalıyım?

Mezarlıklar Müdürlüğümüze bağlı cenaze hizmetleri birimine ait (0372) 333 11 88 nolu telefon ile Zabıta Müdürlüğümüze ait (0372) 333 11 53 nolu telefonları arayabilirsiniz.

Yakınımın vefat etmesi durumunda mezar kazımı ve defni konusunda ne yapmalıyım ?

Kdz.Ereğli Belediyesi sorumluluk sahasındaki 31 mahallede 57 adet mezarlık alanı bulunmaktadır.Mahalle sınırları içerisinde bulunan 57 adet mezarlık alanındaki kazım ve defin işlemleri Mezarlıklar Müdürlüğümüze bağlı personel tarafından ücretsiz olarak yapılmaktadır.

Cenazemizin yıkanması hususunda ne yapmalıyım.Kefeni nereden temin edebilirim ?

İlçemizde ikamet eden vatandaşlarımızın cenazeleri, yetkili Sağlık Biriminden alınan ÖLÜM RAPORU’nun akabinde nakil araçlarımızla ölümün meydana geldiği Sağlık Kuruluşu veya evinden alınarak Sarıkorkmaz Mahallesi Okul Sokak No:5’te bulunan SAFA CAMİİ’ndeki Mezarlıklar Müdürlüğümüze ait Morg ve Gasilhaneye getirilir. Erkek veya Bayan Gassallarımız tarafından İslami usullere uygun olarak yıkanır ve kefenlenir. Gerek yıkama, gerekse kefenleme işlemi için herhangi bir ücret talep edilmez.

Mezar tahtasını nasıl temin edebilirim ?

Belediyemiz hudutları içerisinde bulunan 57 adet mezarlık alanına defnedilecek cenazelerin mezar tahtaları müdürlüğümüz tarafından ücretsiz olarak temin edilmektedir.

Vefat eden yakınımızın ikametgah adresi Kdz.Ereğli ancak biz cenazemizi……………..iline/ilçesine götürüp defnetmek istiyoruz. Nakil aracı verebilirmisiniz ?

İl dışına gönderilecek olan cenazelerin nakilleri müdürlüğümüze ait nakil araçlarıyla katedilen kilometre üzerinden ücretli olarak yapılmaktadır. (1 km=1,75 TL) (tek yön)

Cenazemizi defnettik. Akşam evimizde Kuran-ı Kerim okutmak istiyoruz. Bize nasıl yardımcı olabilirsiniz ?

Belediyemiz sınırları içerisindeki mezarlıklardan herhangi birine defnedilen cenazenin; defnedildiği gün cenaze yakınının isteğine göre 1 defaya mahsus olmak üzere Kuran-ı Kerim okuması için taziye evine ücretsiz olarak hoca görevlendirilir ve 60 kişilik taziye yemeği verilir.

planprojesss

Yapı Ruhsatı süresi kaç yıldır?

Yapı ruhsatının geçerlilik süresi 5 yıldır

Baraka ve prefabrik yapılar için yapı ruhsatı alınmalı mıdır?

İmarlı bir arsa üzerine yapılacak her yapı için 3194 Sayılı İmar Kanunu gereği yapı ruhsatı alınmalıdır. İmarsız bir arsa üzerinde yapılacak yapılar için ise Plansız Alanlar Tip İmar Yönetmeliğine göre ruhsat alınmalıdır.

Çatı tamiratı için izin alınması gerekir mi?

Boya, iç tamiratlar, derz, oluk  vb. gibi işlemler tamirata girer ve gerekli evraklar ile başvuru yapılarak izin alınmalıdır.

Çatı tadilatı için ruhsat alınmalı mıdır?

Kiremit değişiklikleri, çatı iskeleti yenilenmesi, su derelerinin değiştirilmesi gibi işlemler tadilata girmektedir ve gerekli evraklar ile başvuru yapılarak ruhsat alınması gerekmektedir.

Mantolama için izin alınmalı mıdır?

Gerekli evraklar ile birlikte başvuru yapılarak izin alınmalıdır.

sosyalsss

Engelli Hizmet Aracı Başvurusunda İstenilen Belgeler Nelerdir?
  • Kimlik fotokopisi
  • Engelli raporu
Engelli Hizmet Aracından Kimler Faydalanabilir?
  • Belediye hizmet sınırları içerisinde ikamet eden bedensel engelliler
  • Akülü tekerlekli sandalyesi olanlar
  • Manuel tekerlekli sandalyesi olanlar
Engelli Hizmet Aracı Kullanımı İçin Randevu Nasıl Alınır?
  • Bir gün önceden 333 13 43 nolu telefondan randevu alınır.
Engelli Hizmet Aracı Çalışma Saatleri ve Günleri Nedir?
  • Hafta içi hizmet vermektedir.
  • Sabah 08:30-12:30 Öğleden sonra 13:30-16:30
Engelli Hizmet Aracı ile Nereye Gidebilirim?
  • Şehir içinde Devlet ve özel hastaneler
  • Sahil, plaj, piknik alanları
  • Banka, adliye, kaymakamlık
Evde Temizlik Hizmetinden Kimler Yararlanabilir?

1-Kdz.Ereğli Belediye sınırları içerisinde yaşamakta olan 65 yaş ve üzerindeki yaşlılarımız ve temizlik hizmetlerini karşılayamayan engellilerimiz yararlanacaklardır.

2-Yaşlılarımız ve engellilerimiz temizlik hizmetlerinden faydalanmak için Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü’ne telefonla veya şahsen başvuru yapmaları gerekmektedir.

3-Başvuru yapıldıktan sonra Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğünce belirlenen komisyon, hizmet almak isteyen vatandaşımızın evine giderek tespit yapacak ve komisyon kararı sonrası hizmetgerçekleşecektir. KİMSESİZ, YAŞLI VE ENGELLİ VATANDAŞLARIN GELİR DURUMLARI GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULARAK DEĞERLENDİRİLMEKTEDİR.

Evde Temizlik Hizmeti Neleri Kapsar?

1-Evin genel olarak elektrik süpürgesi ile süpürülmesi (yatak odası ailenin isteğine bağlıdır)

2-Banyo, tuvalet, mutfak ve evin genel yüzey temizliği.

3-Evin genel tozunun alınması.

4-Perdelerin yıkanması ve asılması. (Belirli periyotlarda olmak kaydıyla)

5-Personelin can güvenliği için pencerelerin silinmesi içten olmak kaydıyla yapılacaktır. (Belirli

periyotlarda olmak kaydıyla)

Evde Temizlik Hizmeti Neleri Kapsamaz?

1-Koltuk,halı vb.silinmesi-yıkanması

2-Ev eşyalarının yerlerinin değiştirilmesi

3-Duvarların silinmesi-boyanması

4-Bulaşık yıkanması veya makineye yerleştirilmesi

5-Çamaşır yıkanması,asılması vb.(Perdeler hariç)

6-Mutfak dolaplarının içlerinin temizlenmesi

7-Kıfayetlerin toparlanması,yerleştirilmesi vb.

Evde Temizlik Hizmeti Hangi Periyotlarda Yapılacaktır?

Temizlik hizmeti için başvuru yapmış ve oluşturulan komisyon tarafından onay verilmiş ailelere ayda bir (1) gün olmak kaydıyla temizlik hizmeti verilecektir.

Evde Temizlik Malzemesi Temini Nasıl Olacaktır?

Tüm temizlik malzemeleri (çamaşır makinesi deterjanı hariç) Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü tarafından temin edilecektir.

Evde Temizlik Hizmetine Nasıl Başvuru Yapılır ve Hangi Evraklar Gereklidir?

Kdz.Ereğli Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü’ne telefon yada şahsen başvurular yapılacaktır.

Gerekli Olan Evraklar;

1-Başvuru Formu

2-Kimlik fotokopisi

3-Varsa Engelli Raporu

Daha Detaylı Bilgi Almak İçin Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü personeli Hatice BADEMLİK’e Aşağıdaki Numaradan Ulaşabilirsiniz.

Tel: 0.372. 333 15 29

suislerisss

Yeni Su Aboneliği Nasıl Alınır?

MALSAHİBİ İÇİN (Mesken);

Kimlik Fotokopisi, Tapu Fotokopisi, Abone Numarası ve Daire Numarası, DASK Zorunlu Deprem Sigortası Poliçesi Fotokopisi

KİRACI İÇİN (Mesken);

Kimlik Fotokopisi, Kira Sözleşmesi Fotokopisi, Abone Numarası ve Daire Numarası, DASK Zorunlu Deprem Sigortası Poliçesi Fotokopisi

MALSAHİBİ İÇİN (İŞYERİ);

Kimlik Fotokopisi, Tapu Fotokopisi, Abone Numarası ve Daire Numarası                                                                                       
(İşyerinin üzerinde ev var ise DASK Zorunlu Deprem Sigortası Poliçesi Fotokopisi,eğer var ise  vergi levhası, şirket ise ilave olarak  imza sirküsü,yetki belgesi,şirket kaşesi,yetkili kişi veya vekalet) 

KİRACI İÇİN (İŞYERİ);

Kimlik Fotokopisi, Kira Sözleşmesi Fotokopisi, Abone Numarası ve Daire Numarası                                                                                           
(İşyerinin üzerinde ev var ise DASK Zorunlu Deprem Sigortası Poliçesi Fotokopisi,eğer var ise  vergi levhası, şirket ise ilave olarak imza sirküsü,yetki belgesi,şirket kaşesi,yetkili kişi veya vekalet)

Mevcut’da Bulunan Su Aboneliği İçin Kullanıcı Adı Değişikliği Nasıl Yapılır?

MALSAHİBİ İÇİN (Mesken);                                                                                                                        

Kimlik Fotokopisi, Tapu Fotokopisi, Abone Numarası ve Daire Numarası, DASK Zorunlu Deprem Sigortası Poliçesi Fotokopisi

KİRACI İÇİN (Mesken);                                                                                                                

Kimlik Fotokopisi, Kira Sözleşmesi Fotokopisi, Abone Numarası ve Daire Numarası, DASK Zorunlu Deprem Sigortası Poliçesi Fotokopisi

MALSAHİBİ İÇİN (İŞYERİ);                                                                                                                 

Kimlik Fotokopisi, Tapu Fotokopisi, Abone Numarası ve Daire Numarası                          

(İşyerinin üzerinde ev var ise DASK Zorunlu Deprem Sigortası Poliçesi Fotokopisi,eğer var ise  vergi levhası, şirket ise ilave olarak  imza sirküsü,yetki belgesi,şirket kaşesi,yetkili kişi veya vekalet) 

KİRACI İÇİN (İŞYERİ);                                                                                                          

Kimlik Fotokopisi, Kira Sözleşmesi Fotokopisi, Abone Numarası ve Daire Numarası              

(İşyerinin üzerinde ev var ise DASK Zorunlu Deprem Sigortası Poliçesi Fotokopisi,eğer var ise  vergi levhası, şirket ise ilave olarak imza sirküsü,yetki belgesi,şirket kaşesi,yetkili kişi veya vekalet)                                                                                    

Su Aboneliğimi Nasıl Kapatırım?

Su Sayacının Üzerindeki Endeksler, Depozito Makbuzu, Kimlik Fotokopisi

 

BİR MÜLKÜ SATIN ALIRKEN VEYA KİRALARKEN, SU SAYACININ ÜZERİNDEKİ ENDEKSİ TESPİT EDEREK, SU BORCUNUN BULUNUP BULUNMADIĞINI ARAŞTIRINIZ.


 

temizliksss

Cadde ve sokakların temizliği, çöplerin alınması gibi talepleri nereye ve nasıl yapabilirim?

Temizlik İşleri Müdürlüğüne ait 333 13 53 numaralı telefona veya www.kdzeregli.bel.tr internet sitemizin ‘‘istek-şikayet bildirimi’’ sayfasından yazılı olarak ta yapabilirsiniz. Ayrıca hafta sonu ve mesai saati dışında Alo 153 Zabıta’ya bildirebilirsiniz. 

Çöp konteyneri talebi veya kaldırılması için ne yapabilirim?

Çöp konteyneri talebi ve kaldırılması için, Mahalle muhtarı ile görüşüp çevre sakinlerinin de imzasını alıp, yazılı dilekçe ile Belediye Başkanlığına başvuru yapılabilirsiniz.

Evimde ve işyerimde tadilattan çıkan hafriyatları nasıl aldırabilirim ?

Temizlik İşleri Müdürlüğüne başvuru yapılır adres beyan edilir.

Belirtilen adreste ekipler tarafından keşif yapılıp hafriyatın miktarı belirlenir.

Hafriyat sahibi tarafından Belediye veznelerine ücreti ödenir, ödeme dekontu fotokopisi  Temizlik İşleri Müdürlüğüne teslim edilir.

Hafriyatlar ekipler tarafından alınır.

Bitkisel Atık Yağları nereye teslim edebilirim ?

Temizlik İşleri Müdürlüğüne veya 333 13 53 nolu telefonu arayarak aldırabilirsiniz.

Atık pilleri nereye teslim edebilirim ?

Temizlik İşleri Müdürlüğüne veya 333 13 53 nolu telefonu arayarak aldırabilirsiniz.

Atık Elektrikli ve Elektronik Eşyaları nereye teslim edebilirim ?

Temizlik İşleri Müdürlüğüne teslim edebilirsiniz.

Temizlik İşleri Müdürlüğünün 333 13 53 nolu telefonu arayarak aldırabilirsiniz.

Elektronik Atık Getirme Merkezine bırakılabir.

Yüksek ses gürültü şikayetlerini nereye ve nasıl yapabilirim?

Belediyemize yazılı dilekçe ile başvuru yapılır.

İlgili personeller tarafından gerekli inceleme ve ölçüm işleri yapılır.

Sonucuna göre işlem yapılır.

Isınmadan kaynaklanan hava kirliliği şikayetleri için ne yapabilirim?

Belediyemize yazılı olarak başvuru yapılabilir.

veterinersss

Barınaktan köpek sahiplenebilir miyim?

Sokak Hayvanları Rehabilitasyon ve Bakım Merkezinde köpek bakımı için uygun koşulları bulunan (müstakil ev, bahçe, çiftlik v.b), 18 ve üstü yaştaki kişilere haftanın tüm günlerinde, 6 aylıktan küçükler hariç rehabilitasyonu (kısırlaştırma, aşılama, işaretleme) tamamlanmış köpeklerin sahiplendirme işlemleri yapılmaktadır. 

Barınaktan kedi sahiplenebilir miyim?

Sokak Hayvanları Rehabilitasyon ve Bakım Merkezinde tedavi amacıyla tutulan sokak kedileri haricinde evcil kedi bulunmamaktadır. Kedi sahiplenmek isteyen vatandaşlarımızın Kdz. Ereğli Gönülden Hayvansevenler Derneği ile temasa geçmeleri kedi sahiplenme imkanı bulabilirler.

Sahibi olduğum evcil hayvanımın tedavi, aşılama, kısırlaştırma vb. işlemlerini barınakta yaptırabilir miyim?

Sokak Hayvanları Rehabilitasyon ve Bakım Merkezi sahipsiz ve güçten düşmüş sokak hayvanlarına yönelik çalışmalar yapmaktadır.Sahipli hayvanlara yönelik tıbbi işlemler özel veteriner kliniklerinde yapılmalıdır.

İkamet ettiğim sokakta bulunan sahipsiz sokak köpeklerinin toplanması için nereye başvurmalıyım?

Sokak Hayvanları Rehabilitasyon ve Bakım Merkezinin 315 01 02 numaralı telefon hattına yapılacak başvuru ile 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu hükümleri gereğince rehabilitasyonu (küpeli) tamamlanarak alındığı ortama bırakılan sokak köpekleri haricindeki sokak köpeği toplanması hizmet talebi alınmaktadır.

İkamet ettiğim ev, sokak, bahçe, apartmanda bulunan sahipsiz sokak kedilerinin toplanması için nereye başvurmalıyım?

Sokak kedileri doğal hayatın bir parçası olarak kabul edildiğinden toplama çalışması (tedavi ihtiyacı bulunanlar hariç) yapılmamaktadır.

Özel mülkümü (ev, işyeri, bahçe, çatı, bodrum, merdiven boşluğu, kömürlük ) pire, kene, arı, fare v.b. haşerelere karşı ilaçlatabilir miyim?

Belediyemiz Çözüm Masasında yazılacak dilekçe ve ilaçlama hizmet bedelinin Mali Hizmetler Müdürlüğü veznelerine ödenmesinin ardından alınacak ödeme dekontu ile Veteriner İşleri Müdürlüğüne başvurularak randevu alınması halinde ilaçlama hizmeti gerçekleştirilecektir.

İkamet ettiğim sokağın sivrisinek, karasinek, kene, pire v.b. haşerelere karşı ilaçlanması için nereye başvurmalıyım?

Veteriner İşleri Müdürlüğünün 333 13 62 numaralıtelefon hattına, Belediye web sitesinde istek-şikayet bildirimi bölümüne veya Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. mail adresine yapılacak başvuru ile hizmet talebi alınmaktadır.

Belediye Mezbahasında büyükbaş/ küçükbaş hayvan kesimi yaptırabilir miyim?

Ruhsatlı kırmızı et satış işyeri sahiplerinin Belediyemize ekinde ruhsat fotokopisi bulanan dilekçe ile başvuru yapmalarının ardından alacakları sicil numarası ile büyükbaş/ küçükbaş hayvan kesimi yaptırabilirler.

zabitasss

Belediye Zabıtasının seyyar satıcılarda sorumluluğu nedir?

Gıda Satışı ve Üretimi;

Türk Gıda Kodeksi ve 5179 Sayılı Gıdaların Üretimi ve Tüketimi Hakkındaki Kanununa uygun olamayan şartlarda üretilen simit, poğaça, börek,  lahmacun, helva, şuruplu tatlılar gibi gıda üretimi ve satışı yapan işletme ve satış yapanlar hakkında, 5326 Sayılı Kabahatler kanununa göre işlem yapılarak işletmeler mühürlenerek ticaretten men edilir ve satışa sunulan gıda malzemelerine el konularak imha edilmektedir.

Seyyar Satıcı;

            Seyyar satıcı ve işportacılar ucuz mal ve hizmet sunma adı altında vatandaşlarımıza kalitesiz,  sağlıksız ve kaçak mal satışı yaparak halk sağlığı ve ülkemiz adına ekonomik kayıplara yol açmaktadır. Zabıtamızca Seyyar satış yapanlara 5326 Sayılı Kabahatler kanununa göre işlem yapılarak satışa sundukları malzemelere el konulmaktadır.

Kaldırım işgalinde (satış amaçlı konulan tezgah ve malzemeler, tabela, masa ve sandalye) Zabıtanın sorumluluğunda mıdır?

Kaldırım işgalleri ana arter olarak tabir edilen ana cadde, meydan ve sokaklarda Belediyemiz Zabıta Müdürlüğü yetki ve sorumluluğunda olup, 5326 Sayılı Kabahatler Kanununu 38 Maddesine göre işlem yapılarak kaldırılmakta veya kaldırılması sağlanmaktadır.

Belediye Zabıtası yanlış parkeden veya çürümeye bırakılmış eski araçları çekebilir mi?

Kdz Ereğli Belediye Zabıtasının yanlış yere park eden araçları çekme ve kaldırma gibi bir yetkisi olmayıp, bu yetki kolluk kuvvetlerine (Jandarma Trafik – Emniyet Trafik) aittir. Ancak hurdaya çıkarılmış kullanılmaz hale gelen, sahipleri tarafından sokağa, kamuya ait vs. yerlere bırakılan, çirkin görüntü arz eden araçları, 5326 Sayılı Kabahatler kanununa göre kaldırılmakta veya kaldırılması sağlanmaktadır.

Dilencilik yapan kişiye, belediye zabıta görevlileri tarafından uygulanacak ceza nedir?

Kdz Ereğli Belediyesi Zabıtası insanların dini duygularını kullanarak dilenen kişilere 5326 Sayılı Kabahatler Kanununu 33 Maddesine göre yasal işlem yapılmaktadır. Ayrıca, dilencilikten elde edilen gelire el konularak mülkiyetin kamuya geçirilmesi için gerekli işlemler yapılmaktadır.

Gürültü kirliliği ile ilgili kimle görüşebilirim?

İnsanlar üzerinde olumsuz etki yapan ve hoşa gitmeyen, rahatsızlık veren sesler gürültü kapsamında değerlendirilmiş olup, Belediyemiz Temizlik İşleri Müdürlüğüne Bağlı Ekiplerce gürültü ölçümünün yapılması ve değerlendirmesi neticesinde,  5326 Sayılı Kabahatler Kanununu 36. Maddesine göre işlem yapılması sağlanmaktadır.

Afiş ve El ilanı dağıtanlar hakkında uygulanan yaptırımlar nelerdir?

Belediyemizden izin ve müsaade almadan afiş ve el ilanı dağıtanlar hakkında 5326 Sayılı Kabahatler Kanununu 42 Maddesine göre yasal işlem yapılarak söz konusu afiş ve el ilanlarına el konulmaktadır.

Çevreyi Kirletenler Hakkında Uygulanan Yaptırımlar nelerdir?

Evsel Atıklar;

İlçe genelindevatandaşlarımızın sağlık, esenlik ve huzurunu bozacak şekilde evsel atıklarını depolama alanları dışına atanlar için, 5326 sayılı Kabahatler Kanunun 41(1) Maddesine göre işlem yapılmaktadır.

İşyerlerine Ait Atıklar;

İlçe genelindevatandaşlarımızın sağlık, esenlik ve huzurunu bozacak şekilde işyerlerine ait atıklarını depolama alanları dışına atanlar için, 5326 sayılı Kabahatler Kanunun 41(2) Maddesine göre işlem yapılmaktadır.

İnşaat atıkları atan kişiler hakkında;

            İlçe genelindevatandaşlarımızın sağlık, esenlik ve huzurunu bozacak şekilde İnşaat atık ve atıklarını depolama alanları dışına atanlar için, 5326 sayılı Kabahatler Kanunun 41 Maddenin 1. bendine göre işlem yapılmaktadır.

İnşaat atıkları atan firmalar hakkında;

            İlçe genelindevatandaşlarımızın sağlık, esenlik ve huzurunu bozacak şekilde İnşaat atık ve atıklarını depolama alanları dışına atan inşaat firmaları için, 5326 sayılı Kabahatler Kanunun 41 Maddenin 2. bendine göre işlem yapılmaktadır

Belediye sınırları içerisinde izinsiz ve korsan satışlara karşı mücadelede zabıtanın ne gibi yetki ve sorumluluğu vardır?

5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri kanunu ve bu yasada bazı değişiklikleri yapan 5101 sayılı Korsanlıkla Mücadele Yasası gereği Belediye Sınırları içerisinde Cadde, Sokak, Köprü Pazar gibi yerlerde kitap, kaset, cd gibi materyallerin orijinal veya kopya olarak satılmaları yasaklanmış olup, Zabıta ve Polisin bu tür satışlara engel olma ve bu materyalleri toplayarak Savcılığa suç duyurusunda bulunma, gerekçesi belirtilerek para cezası verilmek üzere Mülki İdare Amirlerine bildirmek gibi yetki ve sorumluluğu vardır.

Kdz Ereğli Belediyesinde uyulması gereken kurallar var mıdır?

Kdz. Ereğli  Belediye hudutları dahilinde 5393 sayılı Belediye Kanunu ve diğer kanunların Belediyeye yüklediği görevleri yerine getirilmesinde Belediye Zabıtasına Kanunlar çerçevesinde tanınan görev ve yetkileri, kamu düzeni veya genel sağlığın korunması, belde sakinlerinin sağlık, esenlik ve huzurunun temini amacıyla, hukuka uygun olarak verilen emre aykırı hareket edenlere ilgili mevzuat ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunun 32. Maddesine göre idari yaptırımların uygulanması yapılmaktadır.

imarsss

İmar Durumu Talep Ederken Hangi Belgeler İle Müracaat Etmeliyim?

1- Dilekçe

2- Tapu (Tapu Sicil Müdürlüğü’nden güncellenecek)

3- Çap (Kadastro Müdürlüğü’nden Alınacak )

4- Mal Sahibi yerine başkası Takip ediyorsa vekâletname

Taşınmazların Kütle Çalışması Talep Ederken Hangi Belgeler İle Müracaat Etmeliyim?

1- Dilekçe

2- İmar Durum Belgesi (1 yıl içinde alınmış olmalı)

3- Tapu (Tapu Sicil Müdürlüğü’nden güncellenecek)

4- Çap (Kadastro Müdürlüğü’nden Alınacak )

5- Mal Sahibi yerine başkası Takip ediyorsa vekâletname

Plan Tadilat Dosyası Hazırlarken Hangi Belgeler İle Müracaat Etmeliyim?
1 Dilekçe
2 Harç Makbuzu
3 Tapu (Son 6 Aya Ait)
4 Tapu Kaydı (Son 1 Haftalık)
5 Koordinatlı Ölçü Krokisi (Son 6 Aya Ait)-1:1000 Ölçekli
6 Tapunun Hisseli Olması Halinde Hissederların Muvafakatnamesi Ve Vekaletname              
7 3 Adet 1:1000 Ölçekli Plan Teklif Paftası
8 3 Adet Açıklama Raporu (Kaşe Ve İmzalı)
9 3 Adet  İse 1:5000 Ölçekli Nazım İmar Planı Değişikliği Teklifi
10 Tadilat Kurumsal Yazışma Gerektiriyor İse İlgili Kurum Görüşü

Tadilat Başka Parsellere Etki Ediyor İse Etkilenen Parsel Sahiplerinden Alınacak Muvafakatname Ve

 Vekaletname

PLAN MÜELLİFİNDEN İSTENECEK EVRAKLAR
1 Büro Tescil Belgesi                                                                       
2 Yeterlilik Belgesi (A Veya B Grubu)                                            
3 İmza Sirküleri
Parselimin İmar Durum Bilgisiyle İlgili Bilgi Nasıl Alabilirim.?

Belediyemiz sitesinde bulunan E-İmardan bakılmaktadır.

parkbahcelersss

Ağaç Kesimi ve Budama İşlemleri Ne Zaman Yapılır?

Ağaçların yapraklarını dökmeye başladığı kasım ayından, yapraklanmaya başladığı mart ayına kadar olan dönemde, mevsimsel değişiklikler ve ağacın türüne bağlı olarak budama yapılır. Ağaç kesimi için ise mevsimsel şartlar aranmaz. 

Apartmanımızın bahçesinde budanacak veya kesilecek ağaçlar var. Belediye bize nasıl yardımcı olur?

Apartman yöneticisinin bir dilekçeyle “Park ve Bahçeler Müdürlüğü”ne başvurması gerekiyor. Dilekçeyi yazarken apartmanın adresinin ve iletişim bilgilerinin tam olarak belirtilmesi çok önemli. Müdürlüğün görevlendirdiği personel apartmanın bahçesinde inceleme yaptıktan sonra dilekçe sahibi veya sahiplerinin budama/kesim ücretini yatırmasına takiben programa alınıyor.

Özel Mülkiyetimde budanacak veya kesilecek ağaçlar var. Belediye bana nasıl yardımcı olur?

Mülkiyet sahibinin “Park ve Bahçeler Müdürlüğü”ne dilekçe ile birlikte ağacın bulunduğu arsanın tapu fotokopisiyle başvurması gerekiyor. Müdürlüğün görevlendirdiği personel özel mülkiyetin bahçesinde inceleme yaptıktan sonra dilekçe sahibi veya sahiplerinin budama/kesim ücretini yatırmasına takiben programa alınıyor. 

Mahallemizin kaldırımlarındaki ağaçların budanması/kesilmesi için ne yapabilirim?

Kamusal alanlardaki ağaçların budama taleplerini hizmet merkezine ve/veya Park ve Bahçeler Müdürlüğü telefonlarına iletebilirsiniz.   

Elektrik tellerine zarar veren ağaçların budanması/kesimi için ne yapmalıyım?

Enerji nakil hatlarına gelen ağaçların bakım ve sorumluluğu Enerjisa kurumuna aittir. Elektrik tellerine değen ağaçların tehlike arz etmesinden dolayı kesim ve budama işlemleri tarafımızca yapılamamaktadır. Bunun için Enerjisa Kurumuna başvurulmalıdır. 

Budama ve Kesim hizmetiniz ücretli mi?

Kamusal alanlarda ücretsiz, özel alanlarda ise ücretlidir. 1 adet ağaç budama işlemi ücreti 49,56 (Kırk Dokuz Lira Elli Altı Kuruş) TL dir. 1 adet ağaç kesimi ücreti ise 168,74 (Yüz Atmış Sekiz Lira Yetmiş Dört Kuruş) TL dir.

Bahçemizde devrilme tehlikesi olan bir ağaç var. Nereye şikâyet edebilirim?

Devrilme tehlikesi olan ağaç bahçenizdeyse dilekçeyle Park ve Bahçeler Müdürlüğü’ne başvurmak gerekiyor. Dilekçe hazırlarken iki noktaya dikkat edilmesini rica ediyoruz: Ağaç apartmanın bahçesindeyse, apartman yönetiminin dilekçeyi hazırlaması gerekiyor. Ağaç müstakil bir evin bahçesindeyse, mülk sahibi imzalı bir dilekçeyle başvurulması gerekiyor. Eğer ağaç sokakta veya parktaysa hizmet merkezini aramanız yeterlidir. 

Evimin bahçesinde çalı ve ot biçimi yaptırmak istiyorum. Belediye böyle bir hizmet veriyor mu?

Maalesef, özel mülkiyetlere böyle bir hizmet veremiyoruz. 

Sokağımızda yapılan budamalardan kalan artıkları kim topluyor?

Bunun için Temizlik İşleri Müdürlüğü’ne ulaşabilirsiniz. 

Parklardaki ağaçların budanmasını ve kesimini vatandaşlar yapabilir mi?

Kamusal alanlardaki ağaç ve bitkilerin budamasını ve kesimi sadece belediye yapabiliyor. Aksi uygulamalar suçtur. 

Ağaç kesmek suç mudur?

İster kamusal alanda olsun, ister özel mülkiyette gerekli durumlar oluşmadan ve izin alınmadan ağaç kesmek yasaktır. 

     Gerekli durumlar derken neden bahsediyorsunuz?
     Ağaç çürükse; temele, duvara veya yapının bir bölümüne ciddi zarar veriyorsa*; devrilme tehlikesi varsa; kuruysa belediyeye başvurulabilir. Park ve Bahçeler Müdürlüğü’nün uzmanları yukarıdaki durumlardan birini veya birkaçını tespit ederse kesim izni verir.  
*Yapıyla ilgili zararları belediyemiz tespit edemiyor. İlgili fakültelerden alınan raporlar kabul ediliyor. 

Her tür ağaç dipten kesilebilir mi?

Orman ağaçları (Meşe, Çam, Sedir, Gürgen vb.) kesilemez. Kesim işleminin gerçekleşmesi için arsa sahibinin  öncelikli olarak Orman İşletme Müdürlüğüne müracaat edip, oradaki yetkili personellerin ağaç hakkında tutacağı rapora istinaden Müdürlüğümüz kesim işlemini yapabilecektir


Özel mülkiyetlere saksı, toprak, çiçek, peyzaj düzenlemesi gibi hizmetler yapıyor musunuz?

Hayır. 

Bahçemizdeki ağaçları ilaçlamak istiyorum. Belediyenin böyle bir hizmeti var mı?

Hayır. 

Her dönem ilaçlama yapılabilir mi?

Aşırı sıcak ve soğuklarda, yağışlı ve rüzgârlı havalarda ilaçlama yapılamıyor. 


Çocuk parkları ot temizliği, bakım onarım çalışmaları kırık ve tadilat gerektiren durumlarda ne yapmalıyım?

Parklardaki sorunların tamamını, önerilerinizi, şikâyetlerinizi Park ve Bahçeler Müdürlüğü’ne iletebilirsiniz. 

Mahallemizde boş alana park ( Ada/Parsel) yapılması için ne yapmalıyım?

Mahalle muhtarı ile görüşülerek Mahallede ortak bir alan seçilmeli. Seçilen alan için dilekçe ile başvuruda bulunulabilir. Çocuk parkı yapılması istenen alan, şahıs arazisi ise öncelikli olarak Belediyeye terki yapılması gerekmekte olup, Belediyemize ait bir alan ise teknik personellerce incelenerek arazinin uygunluğuna göre programa alınmaktadır.

Özel alanlara çocuk parkı/spor aletleri kurulumu hizmeti var mı?

Hayır.

Mahallemizin çocuk parkına oturma bankı konulması için ne yapmalıyım?

Park ve Bahçeler Müdürlüğü’ne dilekçe ile başvurulması gerekiyor. 

Parklarla ilgili sorun, şikayet ve taleplerimiz için nereye başvurabiliriz?

333 13 54 ve 333 11 38'den Park ve Bahçeler Müdürlüğümüze ulaşabilirsiniz.

Belediyenize ait Engellilerin de yararlanabileceği Parklar var mı, nerelerde?

Yeni yaptığımız tüm park ve piknik alanlarında engelli vatandaşlarımızın da kullanabileceği şekilde yapıyoruz. Alan içinde ulaşımı engelli rampasıyla çözüyoruz. Daha önceki dönemlerde yapılan eski parklarımızı da program dahilinde engelli vatandaşlarımızın kullanabileceği şekilde dizayn ediyoruz.

Belediyenizin piknik ve mangal yapabileceğimiz park alanları var mı?

İlçemiz sınırları içerisinde Kestaneci, Sarıkorkmaz, Ömerli ve Kepez Mahallelerinde olmak üzere toplam 4 adet  piknik alanı bulunmaktadır. 

Spor yaparken, çocuğumun da oynayabileceği parklar var mı, nerelerde?

Her mahallede çocuklarınızla birlikte gidebileceğiniz parklar mevcut. İlçemiz sınırları içerisinde 84 adet spor aletleriı, 184 adet çocuk parkı kuruludur.

emlaksss

Kamulaştırma işlemleri nasıl gerçekleştirilir?

a) Vatandaş dilekçesine istinaden İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından alınan encümen kararı doğrultusunda kamulaştırılacak alanın malikleri ile uzlaşma yoluyla gerçekleştirilir.

b) Kamu yararı için  İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından alınan encümen kararı doğrultusunda kamulaştırılacak alanın malikleri ile uzlaşma yoluyla gerçekleştirilir.

c) Kamu yararı için  İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından alınan encümen kararına istinaden Malikler ile anlaşmaya varılamadığında mahkeme yoluyla gerçekleştirilir.

Belediyeye ait taşınmazların kiralama işlemleri hangi müdürlük tarafından yapılıyor?

Emlak ve istimlak Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır.

Kamulaştırma işleminde bedel nasıl belirlenir?

Taşınmazın belediye arsa rayiç bedeli ve piyasa fiyat araştırmasına göre belirlenir.

Belediyeye ait taşınmazlarda kiralama işlemleri nasıl yapılıyor?

2886 sayılı Devlet İhale Kanuna göre yapılıyor.

Emlak İstimlak Müdürlüğü ne tür işler yapar?

Vatandaşlara ait  taşınmazların ( emlak )  değil Belediyeye ait taşınmazların (emlak)  kayıt –değerlendirme ve takip işlemlerini yapar.


kultursss

Sünnet şöleni belediye tarafından her sene geleneksel olarak yapılmakta mıdır?

Sünnet şöleni her sene geleneksel olarak gerçekleştirilmektedir.

Sünnet başvurusunu ne zaman ve nereye yapabilirim?

Tahmini olarak Haziran aynın ilk iki haftasında kayıtlar alınır. Başvurular Belediye Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğüne yapılmaktadır. 

Sünnet Etkinliği için Başvuru şartları nelerdir?

Öncelikle sünnet olacak çocuğun 5 yaşını doldurmuş olması gerekmektedir. Belediyemize bağlı 31 mahallenin birinde ikamet etmiş olması gerekmektedir.

Çocuklar hangi hastanede sünnet edilmektedir?

İlçemizdeki Anadolu ve Echomar hastanelerinde sünnet yapılmaktadır. 

Osmanlı Çilek Şenliği hangi ayda gerçekleşmektedir?

Şenliğin adını aldığı Osmanlı çileğinin meyve verdiği ay olması dolayısıyla mayıs ayında gerçekleşmektedir.

Osmanlı Çileği Şenliği kaç gün sürmektedir?

Şenlik 3 günde gerçekleşmektedir.

Osmanlı Çileği Şenliğinin içeriği nedir?

Şenlikte Osmanlı çileğini ön plana çıkaran yarışmalar yapılıp, ödül töreni gerçekleştirilmektedir.

Şenlikte gündüzleri kültür-sanat ve gezi programlar yapılırken, akşamları ise konser programları ile son bulmaktadır.

Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğüne bağlı sergi salonları hangileridir?

AKM’de yer alan;

- Osman Zeki Oral Sergi Solonu

- Vedat Can Sergi Salonu

AKM Sergi salonlarının tahsisi için neler gerekmektedir?

- Müdürlüğümüze dilekçe başvurusu

- Yapılan dilekçenin onayının ardından kaymakamlıktan izin belgesi

- Depozito yatırılması

- Kar amaçlı açılan sergilerde depozito ve kira ücretinin yatırılması

Yatırılan depozito ücreti ne kadardır ve nereye yatırılır?

Depozito ücreti 300 Türk Lirası olup, Belediye Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğüne yatırılmaktadır. 

Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğüne bağlı Kent Müzesi hangi günler ve hangi saatlerde açıktır?

Pazartesi günü hariç haftanın diğer günleri saat 10.00-16.00 saatleri arasında ziyarete açıktır.

 

YanIletisimY1

İlgili Konular

Etkinlik Takvimi

Pzt Sal Çrş Prş Cu Cts Pz
2
3
4
5
6
9
10
11
12
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Rain

8°C

Kdz. Ereğli

Rain

Nem: 99%

Rüzgar: 30.58 km/h

  • 15 Kasım 2018

    Rain 9°C 6°C

  • 16 Kasım 2018

    Çoğunlukla Bulutlu 11°C 4°C

Yukarı Çık